logo ZS1

PAź
2019

WYCIECZKA DO ZAWOI

W dniach 18 – 20 września 2019 roku klasy 7a 7b oraz 6c uczestniczyły w wycieczce do Zawoi. Opiekunami byli p. A. Messaoudi, p. U. Jendrzejewska-Łężniak, p. A. Gos, p. G. Radko i p. Ł. Palka.

SPRAWOZDANIE Z WYCIECZKI DO ZAWOI

Wyruszyliśmy w środę o godzinie 9.00 przy nieco pochmurnej pogodzie, ale za to z doskonałymi nastrojami. Przed południem dotarliśmy do ośrodka „Silver” w Zawoi, gdzie czekał na nas miły personel, przytulne pokoje i pyszne „jedzonko”. Po południu wyruszyliśmy na podbój okolicy. Pod okiem przewodnika pokonaliśmy szlak prowadzący do wodospadu Mosorne. Teren był błotnisty, więc nieco ucierpiały na tym nasze buty. Fizycznie nie czuliśmy się wykończeni, gdyż wieczorem zaszaleliśmy jeszcze na dyskotece, choć dla niektórych większą atrakcją okazały się „spacery po schodach”, czy spotkania w pokojach. Opiekunowie też pilnie czuwali nad naszym bezpieczeństwem w czasie ciszy nocnej.

W czwartek pogoda uniemożliwiła nam zdobycie szczytu Babiej Góry. Przewodnik poprowadził nas za to nieco łatwiejszą trasą  do schroniska Markowe Szczawiny. Była to ciekawa lekcja przyrody o tutejszej florze oraz wychowania fizycznego w pokonywaniu trudów wędrówki górskiej. Wieczorem pogoda się nie zmieniła, więc czekały na nas kiełbaski z patelni zamiast z ogniska i zajęcia integrujące w świetlicy, na których prezentowaliśmy swoje talenty akrobatyczne, aktorskie i  taneczne.

W piątek zwiedziliśmy skansen w Wygiełzowie,. Dowiedzieliśmy się, jak żyli ludzie ponad 100 lat temu i jak inaczej wyglądała wówczas nauka w szkole.

Do domów dotarliśmy szczęśliwie planując kolejną szkolną wycieczkę.